7 Erőteljes Facebook statisztika, amiről tudnod kell ha a Facebookon akarsz hirdetni!
Persze, azt is érdemes tudni (és használni), hogy milyen időpontokban tegyük ki a bejegyzéseinket, ahhoz, hogy a legtöbb embert érje el, és ezáltal a legtöbb interakciót váltsuk ki a rajongóinkból és a leendő rajongóinkból. De ez távolról sem elég!
Lehet, hogy amikor Te ezt a bejegyzésünket olvasod, akkor már az itt leírtak nem is lesznek érvényesek és teljesen más trendek lesznek a Facebookon. Hiszen itt akár egy hét alatt is történhetnek fontos változások, de szerencsére mi itt vagyunk, hogy nyomon kövessük ezeket és Ügyfeleinket mindig az élvonalban tartsuk!
Nézzük is a legfrissebbek trendeket, amelyek segíthetnek több rajongót szerezni és így növelni a céged eredményességét:
-
Fotók!
39 %-al nagyobb az interakciós rátájuk, mint a szöveges, videós vagy linkelt tartalmaknak. (Jelenleg pedig az egyedileg szerkesztett képek a legütősebbek.)
-
Csak röviden!
A Facebook posztok esetében is érvényes a következő aranyszabály: Minőség a mennyiség előtt.
Itt ez azt jelenti, hogy ha 250 karakter alatt tudjuk tartani, akkor 60%-al jobbak a poszt elérései, mint egyébként. Ha 80 karakter alá le tudjuk “vágni”, akkor pedig akár a 66%-al is nagyobb elérése lehet.
(Természetesen itt ne feledkezzünk meg arról, hogy kik írják a szövegeket…)
-
Hangulatjelek!
Nem kell félni tőlük. Ha nem használjuk túlzott mértékben a hangulatjeleket, akkor nem fenyeget a veszély, hogy gyerekesek lesznek a posztjaink, sőt ha a megfelelőeket használjuk, akkor sokkal emberibbek lesznek a bejegyzéseink.
Emellett a kommentek mennyiségét emelik 33%-al, és a megosztási arányt is 33%-al, sőt 57%-al több lájkot kapnak az emotikonokkal ellátott bejegyzések. (Egy korábbi írásunk ezzel kapcsolatban: KATT!)
-
Kérdések!
Ha a kommentekre hajtasz, akkor érdemes lehet kérdezős bejegyzéssel próbálkozni, ezek ugyanis 100%-al több hozzászólást kapnak, mint a sztenderd szöveges posztok. Itt viszont, még az sem mindegy, hogy hogyan kérdezünk!
(Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy általánosságban ezek a bejegyzések kevesebb lájkot és megosztást kapnak.)
-
Játék!
Játszani mindenki szeret, igaz ez az offline és az online világban egyaránt. A játékok és nyereményjátékok akkor segíthetnek Neked leginkább, ha új érdeklődőket, ügyfeleket, rajongókat akarsz szerezni.
A játéklehetőségek száma ugyan több tényező miatt is korlátolt, ám egy kis kreativitással nagyon sok új embert elérhetünk.
Egy korábbi 2016-os felmérés szerint a Facebook felhasználók 35%-a lájkol egy oldalt csak azért, hogy részt vegyen egy versenyben. (Példa: KATT!)
-
Akció!
Ami még a játéknál is motiválóbb, az a leárazás és a kuponok, tehát ha valamit olcsóbban lehet megszerezni, mint egyébként. Ha ilyet ajánlunk, akkor a Facebook felhasználók 42%-a hajlandó kedvelni az oldalunkat. Emellett az ilyen típusú kampányok hozzák a legmagasabb elérést is.
Amennyiben hasznosnak/érdekesnek találtad ezt a bejegyzést ne felejtsd el megosztani, hogy másoknak is segíthessünk vele!