Mint tudjuk, a közösségi média felületek kétirányú kommunikációs felületek, ezek lehetőséget teremtenek a felhasználóknak, hogy a termékekkel vagy akár szolgáltatásokkal kapcsolatos véleményüket nem csupán az ismerőseiknek mondhassák el, hanem akár az adott cég oldalán is.
Előfordul, hogy ezek a vélemények negatívak, viszont sokan abba a hibába esnek, hogy negligálják ezeket. Azzal viszont nem számolnak, hogy a vélemények törlése jelentős negatív megítélést, imázsvesztést is eredményezhet.
Fontos tanács, hogy minden véleménnyel foglalkozzunk (a negatívakkal is!) hiszen egy jól megfogalmazott udvarias válasz megváltoztathatja felhasználóban kialakult rossz képet a termékünkről/szolgáltatásunkról és ezzel együtt a cégünkről is.
Nem árt egy szakmailag kompetens kollégát megbízni az ügyfélszolgálatos, és véleményezős feladatok ellátásával, a kommentnél, feltett kérdéseknél a legnagyobb “aduász” a kezünkben az idő.
Míg régen egy-egy válasz email-re akár órákat( rossz esetben napot, napokat) kellett várnia az ügyfélnek, a közösségi platform adta lehetőségeknek köszönhetően akár azonnal tudunk reagálni a problémára.
Így még ha negatívnak is indult egy megjegyzés, jól is kijöhetünk belőle, hiszen azt mutatjuk a felhasználók felé, hogy profik vagyunk és megbízhatókak még akkor is, ha probléma adódott egy rendelésnél.
Mivel egyre jobban növekedik a Facebook által adott lehetőségek tárháza az online marketing területén, így tanácsos minél jobban odafigyelni a fent említett “apróságokra”, hiszen cégünk jövője is múlhat rajta.