Kiknek szól ez a cikk?
Azoknak, akik...
- még újak a Facebook hirdetések világában és szeretnének egy gyors, lényegretörő útmutatót az alapok elsajátításához
- fel szeretnék frissíteni a tudásukat
- nem biztosak az alapokban és tudják, hogy egy jó alapon múlik minden
Kiknek nem szól ez a cikk?
Azoknak, akik…
- már régóta űzik az ipart és új trükkök, beállítások elsajátítására vágynak
Miről tanulhatsz ebben a cikkben?
- Lépésről-lépésre megmutatjuk, hogy hogyan hozz létre céges Facebook oldalt, és az ahhoz kapcsolódó hirdetési fiókot
Nem is szaporítjuk tovább a karaktereket, vágjunk bele!
Néhány általános definíció tisztázása:
- Különbség van profil, oldal és csoport között
- Profil: ez Te magad vagy virtuálisan, vagyis a facebook felületén
- Oldal: ez egy olyan, a profilodhoz kötött de attól különálló felület, ahol pl. a céged nevében oszthatsz meg tartalmakat. Ez nyilvános, bárki láthatja, de a követőjének/kedvelőjének kell lenni ahhoz, hogy a facebook megjelentesse valakinek a hírfolyamán a posztjaidat
- Csoport: hasonló az oldalhoz, de itt személyesebb kommunikációt lehet folytatni, és a csoport tagjai között sokkal nagyobb az interakció, mint az oldal esetében, továbbá itt lehet korlátozni az oldal láthatóságát
- Hírfolyam: ez tulajdonképpen a személyes kezdőoldalad a facebook-on, ahol az ismerőseid, az általad kedvelt oldalak és csoportok bejegyzéseit láthatod, továbbá itt jelennek meg a facebook-os hirdetések egy része
- Business Facebook: ez egy olyan oldal, ahová regisztrálnod kell, ha hirdetni akarsz a facebook-on, szerencsére nagyon egyszerű, később megmutatjuk
- Hirdetéskezelő: ez a Business Facebook-on keresztül elérhető felület, ahol menedzselni tudod a Facebook-on létrehozott hirdetéseidet
Mivel a Facebook hirdetések kezelése mára már egy külön iparággá nőtte ki magát, ezért lehetetlen lenne egy blogbejegyzésben bemutatni azt az elejétől a végéig.
Ezért mi részekre fogjuk szedni. Ebben a cikkben megtanuljuk, hogy hogyan hozzunk létre Céges Facebook oldalt és hogyan állítsuk be hozzá a hirdetéskezelőt.
Egy-két kivételtől eltekintve, ha te céges szinten akarod magad képviseltetni magadat a Facebook-on, akkor rendelkezned kell üzleti facebook oldallal (ennek a hivatalos neve “Business Facebook“), hogy megkülönböztesd magadat a magánszemélyektől és elszámolható legyél a hirdetések kifizetésénél. Nézzük a lépéseket:
Oldal létrehozása:
- Nyisd meg a facebook.com/pages/create oldalt.
- Válaszd ki a kívánt oldaltípust.
Figyelj arra, hogy ha szervezet, vállalat, márka vagy közszereplő számára hozol létre oldalt, akkor igazolnod kell a hitelességet (tehát, hogy a sajátod).

3. Add meg a szükséges információkat.
4. Kattints a “Folytatás” pontra, és kövesd a képernyőn megjelenő útmutatást.
Céges facebook oldal létrehozása a fentieken túl azért is fontos, mert a hirdetéseket majd ezen oldalon keresztül tudod megjelentetni a Hirdetéskezelő segítségével, ezért jól fontold meg, hogy mi legyen az oldalad neve, ugyanis később nehezen lehet megváltoztatni, ha egyáltalán engedi majd a Facebook.
TIPP: Nem kell feltétlenül megegyeznie az oldalad nevének a cégneveddel, inkább válassz olyat, ami tükrözi a tevékenységedet és az emberek kapcsolódni tudnak hozzá. Pl.: Ha a cég neved “Pékipari gépek Kft.”, akkor érdemes egy barátságosabb néven regisztrálni, pl. “Pékségem” vagy “Szeretem a péksüteményt”.
Ezután érdemes regisztrálni a Business Facebook-ra, ugyanis itt sokkal több és hatásosabb beállítást érhetsz el a hirdetések terén is.
Igazából csak be kell jelentkezned ezen a linken a Facebook (személyes) profiloddal.
Regisztráció után egy ehhez hasonló oldalt fogsz látni, persze neked csak egy darab oldalt fog mutatni.

Egyelőre ennyi! Kövesd blogunkat és Facebook oldalunkat további ehhez hasonló leírásokéért. Ha szerinted hasznos volt ez a tartalom, akkor oszd meg, kommentálj, kérdezz!
Közösségi Értékesítés