Az elkövetkezendő 8+1 tippet azért gyűjtöttük össze, hogy nagyon penge legyen a közösségi média jelenlétetek! Ha kisvállalkozásod van, akkor ezek a tippek aranyat fognak érni Neked! 🙂

- tipp:
Használd az Instagram új funkcióját a sticker-t (matrica). Ez arra szolgál, hogy több forgalmat tudj generálni magadnak.
Az Insta Storyhoz tudod hozzáadni.
Itt találsz róla bővebb leírást, ha érdekel a téma:
https://help.instagram.com/151273688993748
#insta #instagram #instagrammarketing #közösségimarketing #sticker #matrica

- tipp:
Ha már az első tippünk az Instagramról szólt, azon belül is a Storykhoz adható stickerektől (matricák), nézzük meg, hogy hogyan tudod kihasználni magának a Storynak az erejét.
A Story lényege (Facebookon és Instagramon egyaránt), hogy 24 órán belül eltűnő üzeneteket tudsz vele megjeleníteni a követőid számára. Ez egy rendkívül jó módszer a követők
- aktivizálására (hiszen muszáj azonnal reagálniuk, különben eltűnik),
- visszajelzés szerzésére,
- promócióra
mivel így kicsit kilépsz a megszokott sablonosságból ezzel a módszerrel.
Figyelj arra is, hogy ne használd túl sokszor ezt a funkciót, mert az emberek nem szeretnek sok Storyra reagálni egymás után. Az arány legyen kb. 10 posztonként egy Story.
Sok sikert!
#insta #instagram #instagrammarketing #instastory #instagramstory #közösségimarketing #sticker #matrica

- tipp:
Ne ess a hiúság csapdájába, már ami a mérőszámokat illeti (meg persze, egyébként se! 🙂 )!
Hiúsági mérőszámoknak nevezzük azokat a statisztikai adatokat, amelyek alapján a cégünk jónak mutatja magát, ám a valóságban nem sokat dobnak az eladásokon (vagy bármi egyében).
Ilyen lehet például az, ha több tízezres lájkoló táborunk van a Facebookon, de annak csak egy nagyon nagyon kis része aktív, vagyis csak pár ember lájkolja a posztokat, szól hozzá a képekhez, stb.
Ez azt jelenti, hogy érdemes inkább azokra a mérőszámokra összpontosítani, ami az emberek elköteleződését méri és nem a hiúsági mutatókra.
A mutatószámok, amiket érdemes nézned:
- mennyien kommenteltek?,
- mennyien küldtek privát üzenetet?,
- hány ember osztotta meg a bejegyzést?,
- mennyien küldték tovább a bejegyzést?,
- stb.
Ingyenes analitikát kaphatsz a Facebooktól és az Instagramtól egyaránt, ha jobban utána akarsz nézni a követőidnek, márpedig az, hogy megismerd a követőidet létfontosságú az online marketingben!
Kattints ide az analitikádhoz: https://www.facebook.com/analytics
#analitcs #analitika #instagram #elköteleződés #engagement #hiúsági_mérőszámok

- tipp:
Posztolni vagy nem posztolni? Ez itt a kérdés. Még pontosabban: Mikor posztoljunk?
Nagyon fontos rájönni arra, hogy a Te cégednek mikor érdemes megjelentetni a tartalmait a közösségi média felületein. Miért?
Azért, mert lehet, hogy megírtad az évszázad Facebook bejegyzését, mégis, ha rossz időpontban rakod ki, akkor senki vagy szinte senki sem fogja látni azt, így eltűnik a közösségi média süllyesztőjében valahol az egymilliomodik cicás poszt mellé merülve.
Sajnos nincs mindenki számára egységesen jó időpont a posztok megjelentetésére, mivel az nagyban függ a célközönséged olyan jellemzőitől mint például kor, nem, iskolai végzettség, munkahely, stb., ill. a céged jellegétől is, továbbá a Facebook vagy más közösségi média platform algoritmusaitól, ami a posztok megjelentetését irányítja.
Éppen ezért ezt csak úgy tudhatod meg, ha folyamatosan teszteled az időpontokat és amikor a legtöbben aktívak – azokon az időpontokon jeleníted meg a posztjaidat.
#mikorposztoljak #posztolás #facebookposzt

- tipp:
Lépj szövetségre (mikro) influencerekkel!
Mára már egy teljesen elfogadott és működő ága a közösségi média marketingnek az influencer marketing.
Lényege, hogy a termékedet vagy szolgáltatásodat bemutatja egy szakértő vagy híresség, ideális esetben olyan, akit sok ember követ a közösségi médiában, ezáltal népszerűsítve a te cégedet és annak termékeit/szolgáltatásait – persze cserébe ők is kérnek majd valamit! 🙂
Ne ess pánikba, nem kell egyből a több milliós követőkkel rendelkező influecereket felkeresnek, rengeteg kisebb hal is úszkál a közösségi média egyre bővülő tengerében.
Vannak erre szakosodott cégek is, akik kvázi kiközvetítik Neked a megfelelő influencert, de magadnak is kereshetsz. Arra figyelj, hogy olyannal szerződj, aki hitelesen tudja képviselni a márkádat.
#influencer #influencermarketing #közösségimédia #socialmediamarketing

- tipp:
Turbózd fel a blogod látogatottságát azzal, hogy a cikkeidet hirdeted a közösségi médián keresztül! (Vagy csak simán posztold ki a közösségi média felületeidre.)
Ha elég bátor vagy adhatsz kattintásvadász címet is a cikkeidnek, amik nagyban megnövelik az esélyedet arra, hogy sok ember olvassa el az írásaidat.
A blogírás és a közösségi média marketing kéz a kézben jár, így ha még nincs céges blogod, akkor javasoljuk, hogy kezdd el csinálni!
#blog #közösségimédia #blogboost

- tipp:
Használd hashtaget!
Magyarországon az Instagram felületén kívül nem túl népszerű a hashtagek használata, ám gyakorlatilag minden közösségi média felületen érdemes azokat használni.
Funkciójuk, hogy megkönnyítsék az új érdeklődők megtalálását – pontosabban ez esetben az érdeklődők fognak téged megtalálni a hashtagen keresztül.
Nem mindig könnyű megtalálni a megfelelő hashtageket, ha túl általánosakat használsz, mint például a #szerelem vagy a #sport akkor valószínűleg sok olyan ember is meglátogatja majd a közösségi média fiókodat, akik egyáltalán nem a te célközönséged. Ha pedig túl szakmai hashtageket használsz, akkor csak egy nagyon kis réteg fogja megtalálni azokat.
Az Instagramon nemrégiben megjelent egy újdonság a hashtagekkel kapcsolatban: most már a profilod bio részéhez is írhatsz kattintható hashtageket, amikkel a bejegyzéseidben lehet jobban keresni.

- tipp:
Használd ki az automatizálás előnyeit, amennyire csak lehet.
Konkrétan most a közösségi média kezelő szoftverekre gondolunk.
Ezek abban segítenek, hogy sokkal könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban kezelhesd egy, vagy akár több közösségi média fiókjaidat.
Persze ezek a szoftverek vagy appok általában fizetősek, de ha komolyan űzöd a közösségi média iparát, akkor megéri a pénzét egy-egy ilyen segédeszköz.
Mi is használunk több ilyen szoftvert, az ügyfeleink és a saját posztjainkat például ezzel az applikációval ütemezzük be: https://www.socialpilot.co/
#automatizálás #onlinemarketing #közösségimarketing

+1 tipp:
Tervezd meg előre, hogy mit és mikor fogsz posztolni!
Ezzel időt és fáradságot spórolsz meg magadnak. Összeszedettebb leszel, koherensebbek lesznek a posztjaid, ami miatt a követőid szemében is hitelesebb forrás leszel.
Ha inspiráció kell a posztíráshoz, javasoljuk ezt a segédanyagot, amivel hihetetlen mennyiségű poszt ötlethez juthatsz nagyon gyorsan és egyszerűen. https://socialsales.hu/
#socialsales #közösségimédiaöröknaptár #öröknaptár #tartalommarketing #marketingnaptár